Oferta szkoleń
22 sierpnia 2005
1 SPECYFIKA PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD
Cel poznanie symptomów oraz zasad postępowania z dziećmi cierpiącymi na ADHD, metody postępowania z dzieckiem z zespołem ADHD na tle klasy, rodziców
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 100 złotych
2 KREATYWNY OPIEKUN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Cel planowanie pracy w samorządzie uczniowskim, zapoznanie z różnymi stylami prowadzenia samorządu uczniowskiego
Uczestnicy kursu: opiekunowie samorządu uczniowskiego
Ilość godzin 15 godzin lekcyjnych
Opłata 60 złotych
3 AGRESJA – JAK PRACOWAĆ Z UCZNIEM AGRESYWNYM
Cel poznanie symptomów agresji, zapoznanie z rodzajami przemocy w szkole: uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel, nauczyciel-uczeń, rodzicnauczyciel, poznanie sposobów radzenia sobie z agresją,
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 6 godzin lekcyjnych
Opłata 30 złotych
4 UCZEŃ ZDOLNY – SZANSE I ZAGROŻENIA
Cel poznanie zdolności i różnic indywidualnych, zagrożeń w szkole dla ucznia zdolnego, zapoznanie z szansami ucznia zdolnego w rozwoju oraz podstawowymi zasadami pracy z uczniem zdolnym
Uczestnicy kursu: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Ilość godzin 3 godziny lekcyjne
Opłata 15 złotych
5 METODY PRACY Z DZIEĆMI ZE SPECYFICZNYMI TRUDNOŚCIAMI W NAUCE
Cel poznanie etiologii specyficznych trudności w nauce, zagrożeń i sposobów pomocy w wyrównywaniu szans edukacyjnych dziecka
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 4 godziny lekcyjne
Opłata 30 złotych
6 PROGRAMOWANIE PRACY KOREKCYJNOKOMPENSACYJNEJ
Cel nabywanie umiejętności programowania zajęć i konstruowania programów indywidualnych, zapoznanie z zasadami, formami i metodami pracy korekcyjno-kompensacyjnej z uczniami mającymi problemy w nauce
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli oraz nauczania indywidualnego
Ilość godzin 30 godzin lekcyjnych
Opłata 100 złotych
7 JAK PROWADZIĆ ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ
Cel zapoznanie z metodami poznawania problemów grupy wychowawczej, nabywanie umiejętności wykorzystywania różnorodnych form pracy z grupą
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli oraz nauczania indywidualnego
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
8 ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH W GRUPIE UCZNIOWSKIEJ
Cel poznanie cech i zasad właściwej komunikacji społecznej, nabywanie umiejętności kształtowania właściwych relacji między członkami grupy
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
1 DIAGNOZA I OBSERWACJA ROZWOJU UCZNIA
Cel poznanie sposobów dokonywania diagnozy pedagogicznej w odniesieniu do indywidualnych przypadków, nabycie umiejętności formułowania adekwatnych programów pomocy uczniom
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
2 SPOSOBY AKTYWIZOWANIA UCZNIÓW MŁODSZYCH
Cel poznanie metod aktywizujących grupę, planowanie metod w odniesieniudo typów lekcji lub zajęć
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
3 ORTOGRAFIA W NAUCZANIU DZIECI O ZRÓŻNICOWANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Cel poznanie specyficznych trudności uczniów związanych z przyswajaniem zasad ortograficznych, nabycie umiejętności stosowania ćwiczeń, zabaw jako pomocy w utrwalaniu zasad pisowni
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół
Ilość godzin 10 godzin lekcyjnych
Opłata 40 złotych
4 EDUKACJA EUROPEJSKA W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM
Cel poznanie zagadnień dotyczących funkcjonowania WspólnotyEuropejskiej, nabycie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół
Ilość godzin 10 godzin lekcyjnych
Opłata 40 złotych
WCZESNOSZKOLNA / EDUKACJA HUMANISTYCZNA
5 MONITOROWANIE REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO PRZEZ PRZEDSZKOLA I SZKOŁY
Cel poznanie przepisów prawnych dotyczących obowiązku realizacji podstawy programowej przez szkoły i przedszkola, nabycie umiejętności tworzenia szkolnego zestawu programów nauczania, sposoby monitorowania realizacji podstawy programowej
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 10 godzin lekcyjnych
Opłata 50 złotych
6 RUCH ROZWIJAJĄCY WERONIKI SHERBORNE
Cel uczestnik pozna sposoby kontaktu z dziećmi wykazującymi różne zaburzenia, poznanie różnorodnych form relaksacji
Uczestnicy kursu: nauczyciele przedszkoli, szkół specjalnych oraz wszyscy zainteresowani
metodami pracy z dziećmi agresywnymi, lękliwymi
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
1 WARSZTATY TEATRALNE
Cel poznanie technik pracy z aktorem, przygotowywanie scenariuszaprzedstawienia, zaprezentowanie małej formy teatralnej w wykonaniu szkolnego zespołu
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjne
Opłata 100 złotych
2 KONSTRUOWANIE ZADAŃ EGZAMINACYJNYCH DO NOWEJ MATURY Z JĘZYKA POLSKIEGO
Cel określanie celu prac pisemnych zgodnie z formułą nowej matury,proponowanie zadań pisemnych zgodnych z podstawa programowąi standardami egzaminacyjnymi, konstruowanie zestawu tematów na prace klasowe zgodne z formułą nowej matury
Uczestnicy kursu: nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
3 JAK ĆWICZYĆ KREATYWNOSĆ DZIECKA NA LEKCAJCH JĘZYKA POLSKIEGO
Cel określanie istoty metod aktywizujących w rozwijaniu umiejętności kluczowych, uświadomienie znaczenia pracy grupowej w doskonaleniu komunikacji, opracowanie narzędzi obserwacji oceniania kreatywności uczniów podczas lekcji prowadzonych metodami aktywizującymi
Uczestnicy kursu: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych i gimnazjalnych
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
4 EDUKACJA EUROPEJSKA
Cel Rozwijanie umiejętności aktywizowania młodzieży do pracy w szkolnym klubie europejskim, poznanie programów edukacyjnych Unii Europejskiej,
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
5 METODY AKTYWIZUJĄCE NA LEKCJACH HISTORII I WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Cel poznanie metod i technik pracy kształcących kluczowe umiejętności,
planowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem metod i technik
aktywizujących,
Uczestnicy
kursu
nauczyciele historii i wiedzy o społeczeństwie szkół podstawowych
i gimnazjów
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
1 PROJKETOWANIE NAUCZYCIELSKIEGO SYSTEMU OCENIANIA Z MATEMATYKI
Cel określenie miejsca pomiaru dydaktycznego w systemie kształcenia,dokonanie analizy treści kształcenia, przeprowadzenie testowania w szkole, dokonanie ilościowej i jakościowej analizy testu, ustalanie oceny na podstawie wyników testu
Uczestnicy kursu: nauczyciele matematyki i fizyki wszystkich typów szkół
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
2 NOWA MATURA Z MATEMATYKI
Cel określenie struktury i formy egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym, przeprowadzenie analizy standardów egzaminu maturalnego, rozpoznawanie zadań egzaminacyjnych do danego standardu, zaprojektowania schematu punktowania zadań
Uczestnicy kursu: nauczyciele matematyki szkół ponadgimnazjalnych
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
3 METODY AKTYWIZUJĄCE W NAUCZANIU PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH
Cel rozróżnianie wybranych metod i technik aktywizujących, indywidualnego i grupowego podejmowania decyzji, twórczego rozwiązywania problemów, planowania
Uczestnicy kursu: nauczyciele przyrody oraz biologii wszystkich typów szkół
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
4 EDUKACJA EKOLOGICZNA I PROZDROWOTNA W REFORMOWANEJ SZKOLE
Cel określenie kierunków zmian w edukacji ekologicznej oraz edukacji prozdrowotnej, budowanie planu dydaktycznego ścieżki ekologicznej i prozdrowotnej, poznanie wybranych metod nauczania w edukacji ekologicznej i prozdrowotnej
Uczestnicy kursu: nauczyciele realizujący tematykę ekologiczną lub zdrowotną wszystkich typów szkół
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
1 GRY I ZABAWY INTEGRUJĄCE MUZYKĘ Z PLASTYKĄ
Cel poznanie metod integrujących muzykę i plastykę, animacji muzycznej w pedagogice zabawy, rozpoznawanie i wspieranie twórczego potencjału dzieci.
Uczestnicy kursu: nauczyciele plastyki, muzyki szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 70 złotych
2 DIAGNOZOWANIE I OCENIANIE UCZNIÓW
Cel poznanie narzędzi diagnozowania i identyfikowania zdolności twórczych, zastosowanie i opracowania pomiaru testów rysunkowych, werbalnych i ruchowych, opracowanie ankiety ewaluacyjnej
Uczestnicy kursu: nauczyciele plastyki i muzyki
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 70 złotych
3 STYMULOWANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA PRZEZ SZTUKĘ
Cel zapoznanie z dziedzinami sztuki i jej walorami, zaplanowanie form aktywności dla dzieci z różnych dziedzin sztuki, dostrzeganie znaczenia sztuki dla rozwoju osobowości dziecka
Uczestnicy kursu: nauczyciele wychowania przedszkolnego
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 80 złotych
1 PROMOCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Cel przekazanie informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej, o otoczeniu prawnym i administracyjnym, o źródłach finansowania działalności, poznanie ewidencji działalności
gospodarczej, w tym ewidencji pracowniczej, wybór kierunku i formy prowadzenia działalności gospodarczej
Uczestnicy kursu: nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych, prowadzący zajęcia z przedsiębiorczości
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 100 złotych
2 DORADZTWO ZAWODOWE
Cel poznanie sposobów kształtowania własnej kariery zawodowej na podstawie opracowywania IPD, poznanie zasad sporządzania dokumentów aplikacyjnych, przygotowywanie do rozmowy kwalifikacyjnej z przyszłym pracodawcą,
Uczestnicy kursu: nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych, prowadzący zajęcia z doradztwa zawodowego
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 100 złotych
1 INTERNET JAKO NARZĘDZIE DYDAKTYCZNE
Cel poznanie możliwości internetu: uaktualnianie i konfigurowanie przeglądarek internetowych, zapoznanie ze stronami off i online, korzystanie z portali i wyszukiwarek internetowych, korzystanie z usług:
grup dyskusyjnych, IRC, FTP, tworzenie prostych stron internetowych
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli bez przygotowania
informatycznego, którzy zamierzają wykorzystywać internet w pracy
i prywatnie
Ilość godzin 40 godzin lekcyjnych
Opłata 200 złotych
2 TWORZENIE I ZARZĄDZANIE SZKOLNĄ STRONĄ WWW
Cel zapoznanie z możliwościami samodzielnego wykonania stron www, samodzielne osadzanie i uaktualnianie własnej strony na serwerze
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli bez przygotowania
informatycznego,
Ilość godzin 40 godzin lekcyjnych
Opłata 200 złotych
3 WYKORZYSTANIE URZĄDZEŃ MULTIMEDIALNYCH W PRACY NAUCZYCIELA
Cel zapoznanie z możliwościami tworzenia prezentacji komputerowych – scenariuszy zajęć
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 20 godzin lekcyjnych
Opłata 100 złotych
1 TWORZENIE PROGRAMÓW NA POZIOMIE KLASY W SZKOLE SPECJALNEJ ZE SZCZEGÓLNYM
UWZGLĘDNIENIEM PROGRAMÓW REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ
Cel zasady konstruowania zindywidualizowanego programu edukacji ucznia niepełnosprawnego oraz umiejętności konstruowania programów rewalidacji indywidualnej
Uczestnicy kursu: pedagodzy specjalni wszystkich typów szkół i przedszkoli
Ilość godzin 12 godzin lekcyjnych
Opłata 50 złotych
2 STOSOWANIE AKTYWIZUJĄCYCH METOD NAUCZANIA W PRACY Z UCZNIEM UPOŚLEDZONYM UMYSŁOWO
Cel poznanie i nauczenie się technik wspomagających percepcję wzrokową, słuchową oraz motorykę i mowę
Uczestnicy kursu: nauczyciele prowadzący rewalidacje i nauczanie indywidualne z dzieckiem upośledzonym
Ilość godzin 12 godzin lekcyjnych
Opłata 50 złotych
3 MUZYKOTERAPIA
Cel rola i zadania muzykoterapii w procesie rewalidacji dziecka, prezentowanie konkretnych rozwiązań i pomysłów na lekcjach muzykoterapii
Uczestnicy kursu: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli prowadzący lekcje muzyki
Ilość godzin 12 godzin lekcyjnych
Opłata 50 złotych
1. SZKOLENIE Z ZAKRESU UDZIELANIA I POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ,
2. OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO DLA RÓŻNYCH GRUP ZAWODOWYCH W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH,
3. SZKOLENIA Z ZAKRESU BHP DLA NAUCZYCIELI – SZKOLENIA PODSTAWOWE / OKRESOWE,
4. SZKOLENIA Z ZAKRESU BHP DLA DYREKTORÓW I WICEDYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH – SZKOLENIA PODSTAWOWE / OKRESOWE,
5. SZKOLENIA W ZAKRESIE BHP DLA PRACOWNIKÓW OBŁUGI SZKOŁY I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH – SZKOLENIA PODSTAWOWE / OKRESOWE
Koszt szkoleń ustalany jest indywidualnie
1. ROLA I ZADANIA DYREKTORA W AWANSIE ZAWODOWYM
2. AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW
3. AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI KONRAKTOWYCH
4. AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI MIANOWANYCH
Koszt szkoleń ustalany jest indywidualnie
1. WYCHOWAWCA I JEGO KLASA
2. JAK ZARAZIĆ PASYWNEGO UCZNIA OPTYMIZMEM
3. UCZEŃ ZDOLNY W SZKOLE – SZANSE I ZAGROŻENIA
4. PRZEMOC W SZKOLE – PRZYCZYNY I SPOSOBY RADZENIA SOBIE
Z ZACHOWANIAMI AGRESYWNYMI
5. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ
6. SPOSOBY AKTYWIZOWANIA UCZNIÓW
7. WYWIADÓWKA INACZEJ
8. HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA JAKO METODA MONITOROWANIA
OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW
9. ZESPÓŁ WYPALENIA ZAWODOWEGO – PRZYCZYNY I SPOSOBY
ZARADCZE
Koszt szkoleń ustalany jest indywidualnie
1. OLIGOFRENOPEDAGOGIKA,
2. SURDOPEDAGOGIKA,
3. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE SZKOŁAMI,
4. PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA,
5. KURS DLA WYCHOWAWCÓW W PLACÓWKACH WYPOCZYNKU
DZIECI I MŁODZIEŻY
CZAS TRWANIA KURSÓW: II semestry
OPŁATY: opłata około 1.200 zł przy grupach liczących około 25 osób, możliwe dokonywanie płatności w ratach,
1. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE,
2. PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY, PRZEDSZKOLA,
3. PLANOWANIE ROZWOJU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH,
4. JAK SPORZĄDZIĆ RZETELNĄ OCENĘ PRACY NAUCZYCIELA,
5. HOSPITACJA – JAKO JEDNA Z PROCEDUR MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY,
6. EWALUACJA PRACY SZKOŁY,
7. HOSPITACJE KOLEŻEŃSKIE JAKO ŹRÓDŁO WZAJEMNYCH INFORMACJI ZWROTNYCH,
8. JAK ZAPREZENTOWAĆ SWOJE MOCNE STRONY PRZED KOMISJĄ KWALIFIKACYJNĄ LUB EGZAMINACYJNĄ – AWANS ZAWODOWY,
9. JAK ODCZYTYWAC WYNIKI SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW WEWNĘTRZNYCH
Koszt szkoleń ustalany jest indywidualnie