Regulamin uczestnictwa w projekcie
1 lipca 2010
„Wsparcie dla zwalnianych pracowników przedsiębiorstw Grupy PZU”
§ 1
Informacje ogólne o projekcie
2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VIII „Regionalne kadry gospodarki”, Działanie 8.1 „Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie”, Poddziałanie 8.1.2 „Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie kujawsko-pomorskie”.
3. Głównym celem projektu jest wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych, poprzez stworzenie warunków dla odnalezienia się w nowej sytuacji życiowej i kontynuowanie kariery zawodowej przez 96 osób, w tym 48 kobiet, tracących pracę w okresie do 30 czerwca 2012 r. Projekt realizowany jest w okresie od 1 lipca 2010 roku do 30 czerwca 2012 roku.
4. Biuro projektu mieści się pod adresem: ul. Dworcowa 65, 88 – 100 Inowrocław, tel./fax: (52) 357 62 15.
5. Regulamin uczestnictwa w projekcie, zwany dalej regulaminem zawiera:
- informacje ogólne o projekcie;
- zasady organizacji wsparcia psychologicznego, warsztatów, szkoleń zawodowych, pośrednictwa pracy;
- kryteria uczestnictwa w projekcie;
- zasady rekrutacji;
- zasady ukończenia i rezygnacji z udziału w projekcie;
- procedury przyznawania dodatku szkoleniowego;
- procedury dodatku szkoleniowego (Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu)
- procedury określające zwrot kosztów dojazdu na szkolenia (Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu);
- instrukcja do selekcji uczestników projektu (Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu).
6. Ogólny nadzór nad realizacją projektu, a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem należy do Kierownika projektu w porozumieniu ze Specjalistą ds. obsługi projektu, Specjalistą ds. rozliczeń finansowych oraz Zarządem Fundacji.
Zasady organizacji szkoleń oraz doradztwa zawodowego
- przeprowadzenie 12 godzinnych Warsztatów poradnictwa zawodowego w grupach 16 osobowych w trybie 3 dni x 4 godziny;
- przeprowadzenie 2 godzinnych rozmów z doradcą zawodowym w celu stworzenia Indywidualnego Planu Działania;
- przeprowadzenia 1 godzinnej rozmowy z psychologiem;
- przeprowadzenie 9 szkoleń zawodowych w grupach 8 – osobowych, (w wymiarze 120 godzin średnio po 5 godzin przez 24 dni) ;
1. „Księgowośc małej firmy”
2. „Rachunkowość”
3. „Główny księgowy”
4. „Zarządzanie i rozliczanie projektów”
5. „Specjalista ds. kadr i płac”
6. „Sekretariat z językiem angielskim”
- przeprowadzenie 48 godzinnych szkoleń „ABC przedsiębiorczości” dla grup 16 osobowych w trybie 8 dni x 6 godzin;
- przeprowadzenie 8 godzinnego wsparcia indywidualnego przy tworzeniu biznesplanu
- przeprowadzenie 12 godzinnych warsztatów z zakresu tworzenia biznes planu dla grupy 16 – osobowej w trybie 2 dni x 6 godzin;
- przyznanie środków finansowych do 40 000,00 zł dla 24 osób, wsparcia pomostowego dla 24 osób oraz wsparcia przedłużonego dla 4 osób;
- przeprowadzenie 12 godzinnych warsztatów rynku pracy w grupach 16 osobowych w trybie 3 dni x 4 godziny;
- przeprowadzenie 2 godzinnych rozmów motywacyjnych z pośrednikiem pracy w celu przygotowania dokumentów aplikacyjnych.
2. Warsztaty i szkolenia odbywają się od poniedziałku do niedzieli w godzinach pomiędzy 8:00, a 20:00.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny.
4. Każda uczestnik projektu otrzyma bezpłatnie pakiet materiałów szkoleniowych oraz poczęstunek.
5. Uczestnik, którego miejsce zamieszkania znajduje się poza miejscowością odbywania się zajęć, ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu – zasady wypłacania zwrotu kosztów odjazdu regulują odrębne zasady, udostępniane uczestnikowi pierwszego dnia zajęć.
6. Każdy uczestnik szkolenia zawodowego otrzymuje dodatek szkoleniowy w wysokości 4,00 zł za 1 osobogodzinę zgodnie z odrębnymi zasadami.
7. W trakcie uczestnictwa w projekcie uczestnik jest zobowiązany do wzięcia udziału w ankietach ewaluacyjnych przeprowadzanych przez personel projektu.
. Warsztaty, szkolenia oraz doradztwo odbywają się w miastach powiatowych objętych projektem na terenie województwa kujawsko – pomorskiego.
8. Każda uczestnik ma obowiązek:
- regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w szkoleniach;
- każdorazowego potwierdzania obecności na liście obecności;
- wykonywania zadań powierzonych przez trenerów i doradców;
- informowania o planowanych nieobecnościach;
- informowania z odpowiednim wyprzedzeniem o zamiarze rezygnacji z projektu.
Kryteria uczestnictwa w projekcie
- pracownicy przedsiębiorstw przechodzących procesy adaptacyjne i modernizacyjne. Będą to pracownicy przedsiębiorstw Grupy PZU S.A będący w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego z przyczyn niedotyczących pracowników zgodnie z przepisami o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników lub zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.),
- osoby, których stosunek pracy wygasł lub został rozwiązany z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu. Będą to osoby, których stosunek pracy lub stosunek służbowy został rozwiązany z powodu likwidacji stanowiska pracy z przyczyn ekonomicznych, organizacyjnych, produkcyjnych albo technologicznych w przedsiębiorstwie Grupy PZU S.A.
2. Uczestnik ponosi odpowiedzialność karną określoną w art. 286 kodeksu karnego za umyślne podanie nieprawdziwych informacji w dokumentach składanych na potrzeby projektu.
Zasady rekrutacji
2. Do osób które straciły już pracę będziemy starali się dotrzeć poprzez akcję plakatową i ulotkową, oraz głównie poprzez udział Partnera Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu i pozostałych PUP w województwie. Ogłoszenia ukażą się także na stronach internetowych Wnioskodawcy, PUP i gmin.
3. Przy naborze kandydatów uwzględniane będą następujące kryteria preferencji:
- płeć (preferencja dla kobiet)
- wiek (pr. dla wyższego)
- pracę obojga małżonków w jednym przedsiębiorstwie
- poziom wykształcenia (pr. dla wyższego, kierunkowego)
- utrudniony dostęp do szkoleń (pr. duża odległość od miasta powiatowego).
4. Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest złożenie i podpisanie w terminie ustalonym z opiekunem projektu wymaganych dokumentów (najczęściej jest to pierwszy dzień zajęć w ramach ścieżki w projekcie):
- dokumentów zgłoszeniowych;
- deklaracji uczestnictwa w projekcie;
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- innych oświadczeń, jeśli są konieczne ze względu na szczególną sytuację zawodową lub społeczną uczestnika.
5. Niezłożenie przez kandydata wymaganych dokumentów w terminie ustalonym z opiekunem jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie.
Zasady ukończenia oraz rezygnacji z udziału w projekcie
2. W przypadku, gdy liczba nieobecności na zajęciach przekracza 20% uczestnik jest zobowiązany do samodzielnego zapoznania się ze zrealizowanym w trakcie jego nieobecności materiałem i zaliczenia tego materiału u trenerów i na warunkach przez nich określonych.
3. Rezygnacja z udziału w projekcie w trakcie otrzymywania wsparcia jest możliwa tylko w przypadku wystąpienia ważnych okoliczności, które uniemożliwiają uczestnikowi dalszy udział w projekcie.
4. Rezygnacja z udziału w projekcie powinna mieć formę pisemnego oświadczenia i zawierać powód rezygnacji. W przypadku niemożności dostarczenia pisemnej rezygnacji, składana ona jest telefonicznie, na podstawie czego, kierownik projektu sporządza stosowną informację.
Postanowienia końcowe
2. Fundacja zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
3. Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej.
4. Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
Załączniki:
Załącznik 1: Procedury przyznawania dodatków szkoleniowych
Załącznik 2: Procedury określające zwrot kosztów dojazdu na zajęcia
Załącznik 3: Instrukcja do selekcji uczestników projektu
/DODATEK SZKOLENIOWY OTRZYMUJĄ TYLKO UCZESTNICY SZKOLEŃ ZAWODOWYCH/
- jest osobą nieaktywną zawodowo, tj. nie posiadającą zatrudnienia oraz nie zarejestrowaną, jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy;
- jest osobą nie posiadającą zatrudnienia, zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy, jako osoba bezrobotna bez prawa lub z prawem do zasiłku (wyrażenie chęci otrzymywania dodatku szkoleniowego przez osoby bezrobotne z prawem do zasiłku, z punktu widzenia Powiatowego Urzędu Pracy, jest równoznaczne z utratą statusu osoby bezrobotnej oraz prawa do zasiłku. W celu uniknięcia utraty statusu osoby bez-robotnej beneficjent może zrzec się prawa do otrzymywania dodatku szkoleniowego);
- jest osobą pracującą.
2. Dodatek szkoleniowy jest naliczany i wypłacany po zakończeniu udziału w szkoleniu zawodowym, na podstawie obecności na szkoleniu, potwierdzanych przez beneficjenta własnoręcznym podpisem na liście potwierdzającej obecność (za każdy dzień nie-obecności odliczana jest kwota odpowiadająca ilości nieobecnych godzin).
3. W przypadku, gdy beneficjent uczestnicząc w zajęciach szkoleniowych przebywa jednocześnie na zwolnieniu lekarskim L4, zobowiązany jest do pisemnego zrzeknięcia się przysługującego mu dodatku szkoleniowego, za okres przebywania na zwolnieniu lekarskim.
4. Dodatek szkoleniowy naliczany jest w następujący sposób: liczba dni obecnych x liczba godz. dziennie x 4,00 zł = wysokość należnego dodatku szkoleniowego.
Liczba dni obecnych x liczba godz. dziennie x 4,00 zł = wysokość należnego dodatku szkoleniowego
PRZYKŁAD:
Szkolenie „Księgowy małej firmy”:
– czas trwania 120 godzin;
– 24 dni;
– 5 godzin dydaktycznych dziennie;
– 4,00 zł – wartość 1 osobogodziny.
Zakładając, że beneficjent uczestniczył w 24 dniach szkolenia (100%):
24 dni x 5 godz. x 4,00 zł = 480,00 zł
Zakładając, że beneficjent uczestniczył w 20 dniach :
20 dni x 5 godz. x 4,00 zł = 400,00 zł
/ZWROT KOSZTÓW DOJAZDU OTRZYMUJĄ BENEFICJENCI DOJEŻDŻAJĄCY NA ZAJĘCIA ODBYWAJĄCE SIĘ POZA MIEJSCEM ZAMIESZKANIA/
- DOJAZD NA SZKOLENIE WŁASNYM ŚRODKIEM TRANSPORTU:
o Wniosek o zwrot kosztów dojazdu – dokument ten otrzymuje i wypełnia benefi-cjent, czym potwierdza chęć otrzymywania zwrotu kosztów dojazdu.
o Informacja o cenie biletu – dokument ten otrzymuje beneficjent szkolenia, po czym udaje się do przewoźnika, który świadczy usługi transportu publicznego na trasie z miejsca zamieszkania (bądź z najbliższej miejscowości, w której znajduje się przystanek komunikacji publicznej, jeżeli w miejscu zamieszkania nie ma ta-kowego przystanku) do miejsca szkolenia. Na dokument przewoźnik powinien na-nieść ilość kilometrów na obsługiwanej trasie oraz kwotę biletu normalnego (nie uwzględniającego żadnych zwyżek i zniżek) wraz z pieczątką i podpisem.
W przypadku, gdy dojazd na zajęcia odbywa się z przesiadkami, należy przygotować powyższy dokument na każdą trasę oddzielnie.
W przypadku, gdy w miejscu zamieszkania nie ma żadnego przystanku komunikacji publicznej, uczestnik powinien napisać własnoręczne oświadczenie o przykładowej treści: „Oświadczam, że w miejscu mojego zamieszkania, tj. ……, nie znajduje się żaden przystanek komunikacji publicznej. Najbliższy przystanek znajduje się w miejscowości … …. Trasę z miejsca zamieszkania do miejscowości … … pokonuję we własnym zakresie” ;
o Oświadczenie o dojeżdżaniu własnym samochodem – dokument ten otrzymuje beneficjent, który jest właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu. Dokument ten wypełnia beneficjent.
o Kserokopia dowodu rejestracyjnego samochodu wskazanego w powyższym oświadczeniu, na którym beneficjent widnieje, jako właściciel lub współwłaściciel.
Taki zestaw dokumentów należy złożyć u opiekuna projektu. Tylko beneficjent, który przedłoży powyższy zestaw dokumentów jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów dojazdu. Zwrot kosztów dokonywany jest w oparciu o listę obecności na zajęciach w pierwszym tygodniu miesiąca za miesiąc poprzedni.
- DOJAZD NA SZKOLENIE UŻYCZONYM ŚRODKIEM TRANSPORTU:
o Wniosek o zwrot kosztów dojazdu – dokument ten otrzymuje i wypełnia benefi-cjent, czym potwierdza chęć otrzymywania zwrotu kosztów dojazdu.
o Informacja o cenie biletu – dokument ten otrzymuje beneficjent szkolenia, po czym udaje się do przewoźnika, który świadczy usługi transportu publicznego na trasie z miejsca zamieszkania (bądź z najbliższej miejscowości, w której znajduje się przystanek komunikacji publicznej, jeżeli w miejscu zamieszkania nie ma ta-kowego przystanku) do miejsca szkolenia. Na dokument przewoźnik powinien na-nieść ilość kilometrów na obsługiwanej trasie oraz kwotę biletu normalnego (nie uwzględniającego żadnych zwyżek i zniżek) wraz z pieczątką i podpisem.
W przypadku, gdy dojazd na zajęcia odbywa się z przesiadkami, należy przygotować powyższy dokument na każdą trasę oddzielnie.
W przypadku, gdy w miejscu zamieszkania nie ma żadnego przystanku komunikacji publicznej, uczestnik powinien napisać własnoręczne oświadczenie o przykładowej treści: „Oświadczam, że w miejscu mojego zamieszkania, tj. ……, nie znajduje się żaden przystanek komunikacji publicznej. Najbliższy przystanek znajduje się w miejscowości … …. Trasę z miejsca zamieszkania do miejscowości … … pokonuję we własnym zakresie.” ;
o Umowa użyczenia samochodu – dokument ten otrzymuje beneficjent, który na czas udziału w projekcie będzie korzystał samodzielnie z pojazdu użyczonego lub będzie dowożony na zajęcia przez osobę użyczającą samochód.
Osobą użyczającą samochód powinna być osoba spokrewniona z beneficjentem, względnie osoba obca (jeżeli beneficjent nie posiada krewnych, którzy mogą świadczyć mu usługę użyczenia samochodu).
Osobą użyczającą powinna być osoba zamieszkująca w tej samej miejscowości co beneficjent lub w miejscowości znajdującej się w bliskiej odległości od miejsca zamieszkania beneficjenta. Dokument ten wypełniają obie strony zawierające umowę.
o Kserokopia dowodu rejestracyjnego samochodu wskazanego, jako przedmiot użyczenia w powyższej umowie.
Taki zestaw dokumentów należy złożyć u opiekuna projektu. Tylko beneficjent, który przedłoży powyższy zestaw dokumentów jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów dojazdu. Zwrot kosztów dokonywany jest w oparciu o listę obecności na zajęciach w pierwszym tygodniu miesiąc za miesiąc poprzedni.
- DOJAZD NA SZKOLENIE ŚRODKAMI KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ
o Beneficjent, który zamierza dojeżdżać na zajęcia korzystając ze środków komuni-kacji publicznej zobowiązany jest wypełnić i złożyć Wniosek o zwrot kosztów dojazdu, czym potwierdza chęć otrzymywania zwrotu kosztów dojazdu.
o Beneficjent zobowiązany jest przechowywać bilety jednorazowe za każdy prze-jazd na zajęcia i z powrotem (PKS, PKP, linie podmiejskie), przy czym bilety mu-szą być czytelne, zawierać pojedynczą usługę transportu (za 1 osobę) na trasie z miejsca zamieszkania (bądź najbliżej znajdującej się miejscowości) do miejsca odbywania się zajęć, zaś godziny wyjazdów muszą być zgodne z godzinami odbywania się zajęć.
Wniosek o zwrot kosztów dojazdu beneficjent przekazuje na początku swojego udziału w projekcie, zaś komplet biletów, opisanych na odwrocie imieniem i nazwiskiem należy przekazać opiekunowi projektu w zaklejonej kopercie po zakończeniu danej formy wsparcia. Zwrot kosztów dokonywany jest w oparciu o listę obecności na zajęciach po zakończeniu udziału w danej formie wsparcia. UWAGA!!! Tylko bilety spełniające powyższe wytyczne będą ulegały rozliczeniu!
2. REZYGNACJA Z OTRZYMYWANIA ZWROTU KOSZTÓW DOJAZDU:
o Beneficjent, który uczestniczy w zajęciach w miejscu swojego zamieszkania nie otrzymuje zwrotu kosztów dojazdu.
o Beneficjent dojeżdżający na zajęcia odbywające się poza miejscem zamieszkania ma prawo odstąpić od korzystania ze zwrotu kosztu dojazdu, co potwierdza po-przez złożenie Oświadczenia o rezygnacji ze zwrotu kosztów przejazdu.
ZA SPEŁNIANIE WYMAGANYCH KRYTERIÓW UDZIAŁU W PROJEKCIE
„WSPARCIE DLA ZWALNIANYCH PRACOWNIKÓW PRZEDSIĘBIORSTW GRUPY PZU”
KRYTERIUM | LICZBA PUNKTÓW | |
WIEK | 15 – 24 | 1 |
25 – 34 | 2 | |
35 – 44 | 3 | |
45 – 54 | 4 | |
55 – 64 | 5 | |
PŁEĆ | kobieta | 5 |
mężczyzna | 1 | |
MIEJSCE ZATRUDNIENIA WSPÓŁMAŁŻONKA | PZU | 5 |
Bezrobotny współmałżonek | 3 | |
Inne miejsce pracy | 1 | |
WYKSZTAŁCENIE | Bez wykształcenia | 1 |
Podstawowe/gimnazjalne | 2 | |
Zasadnicze zawodowe | 3 | |
Średnie ogólne/ średnie zawodowe | 4 | |
Wyższe | 5 | |
ODLEGŁOŚĆ DO NAJBLIŻSZEGO MIASTA POWIATOWEGO | 0 – 5 km | 1 |
Pow. 5 km – 10 km | 2 | |
Pow. 10 km – 15 km | 3 | |
Pow. 15 km – 20 km | 4 | |
Powyżej 20 km | 5 |
Poddziałanie 8.1.2. „Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu