Kierunki
14 maja 2014
Zarządzanie zasobami ludzkimi:
Cel studiów:
- Kultura organizacyjna
- Prawne aspekty zarządzania personelem
- Rola zarządzania kadrami we współczesnej gospodarce rynkowej
- Organizacja i zadania działu personalnego w przedsiębiorstwie
- Planowanie zasobów ludzkich i analiza pracy
- Pozyskiwanie pracowników, rekrutacja i selekcja
- System ocen pracowniczych
- Szkolenie i rozwój kadr
- Motywowanie pracowników, zarządzanie wynagrodzeniami
- Profesjonalna współpraca z firmą konsultingową
- Audyt personalny
- Systemy informacyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Socjologia pracy
- Trening interpersonalny
- Negocjowanie i zarządzanie konfliktem w wewnętrznym środowisku firmy
- Zarządzanie czasem
- Budowanie zespołu
- Marketing personalny
- Wewnętrzne PR
- Zarządzanie zmianą i innowacją
- Wywieranie wpływu społecznego
- Systemy zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce
- Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia:
- test z wybranych zagadnień problemowych
- praca dyplomowa
Liczba godzin:198
Czas trwania studiów:2 semestry
Bezpieczeństwo i higiena pracy:
Cel:
Podniesienie kwalifikacji osób zatrudnionych w służbach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapoznanie słuchaczy z współczesnymi, nowoczesnymi narzędziami kształtowania warunków i środowiska pracy.
W ramach programu studiów uczestnicy zdobywają rzetelną i aktualną wiedzę oraz uzyskują praktyczne umiejętności, pozwalające skutecznie i efektywnie realizować wyzwania, przed którymi stają współczesne przedsiębiorstwa. Uczestnictwo w zajęciach studium pozwoli słuchaczom poznać najnowocześniejsze koncepcje, trendy i instrumenty (w tym również prawne) z zakresu ergonomii, bezpieczeństwa, higieny i ochrony pracy. W toku studiów uczestnicy poznają możliwości zastosowania i wykorzystania zdobyczy nauki i techniki służących optymalizacji zależności pomiędzy człowiekiem, jego pracą oraz warunkami świadczenia tej pracy.
Adresaci:
Studia adresowane są do kadry zarządzającej przedsiębiorstw i specjalistów zajmujących się problematyką bhp oraz kształtowania środowiska pracy. Studia adresowane są również do wszystkich, którzy pragną zdobyć kwalifikacje w tej dziedzinie i w przyszłości zajmować się problematyką bezpieczeństwa i ochrony pracy.
Uprawnienia:
Zgodnie zRozporządzeniem Rady Ministrów z 02.11.2004 r.zmieniającym rozporządzenie "w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy" (Dz.U. nr 246, poz. 2468 z późniejszymi zmianami) świadectwo ukończenia studiów podyplomowych upoważnia absolwentów do pełnienia funkcji starszych inspektorów, specjalistów i starszych specjalistów oraz głównych specjalistów do spraw BHP w przedsiębiorstwach i innych jednostkach.
Studia stwarzają pracownikom służb BHP, na których rozporządzenie nakłada wymóg uzupełnienia wykształcenia, możliwość podniesienia kwalifikacji zgodnie z nowymi wytycznymi.
Atuty:
Wszyscy słuchacze Studiów Podyplomowych z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w ramach programu studiów odbędą szkolenie, po którym otrzymają Certyfikat w zakresie Auditora Wewnętrznego Systemu Zarządzania BHP wg. PN-N 18001:2004. Koszt certyfikatu został uwzględniony w opłacie czesnego.
Słuchacze otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkoleń w zakresie:
- zwalczania pożąrów i ewakuacji pracowników z odniesieniem do wymoguart. 209 Ustawy z dn. 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998r. nr 21, poz. 94 – z późn. zmianamia),
- udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Koszty certyfikatu i zaświdczeń zostały uwzględnione w opłacie czesnego.
Możliwość wzięcia udziału również w innych szkoleniach z zakresu Auditora Wewnętrznego organizowanych przezCentrum Szkoleń i Certyfikacji WSG. Jako formę dopłaty słuchacze studiów podyplomowych mogą wykorzystaćBONus edukacyjny!
Ramowy program:
- Prawo pracy
- Psychologia pracy
- Ergonomia pracy
- Zagrożenia w środowisku pracy
- Auditor Wewnętrzny Systemu Zarządzania BHP wg. PN-N 18001:2004
- Komunikacja społeczna
- Ocena ryzyka zawodowego
- Wypadkoznawstwo
- Metodyka i profilaktyka bezpieczeństwa pracy
- Wymagania budowlane BHP
- Pedagogika pracy
- Ratownictwo medyczne
- Ochrona przeciwpożarowa
- Ochrona środowiska naturalnego
- Metodyka pisania prac podyplomowych
- Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia:
- Obrona pracy dyplomowej
Liczba godzin:184
Czas trwania studiów:2 semestry
Asystent Osoby Niepełnosprawnej:
Cel:
Przygotowanie do pełnienia funkcji asystenta osoby niepełnosprawnej, a w szczególności: pozyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie kompleksowej opieki nad osobą niepełnosprawną oraz pozyskanie kompetencji w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Inspiracją do powołania podyplomowych studiów z tego zakresu było rosnące zapotrzebowanie społeczne. W osobie niepełnosprawnej trzeba przede wszystkim dostrzec potrzebującego pomocy człowieka i nauczyć się udzielać adekwatnego do potrzeb i profesjonalnego wsparcia.
Uczestnictwo w zajęciach ma na celu przygotować do zdobycia właśnie takiej wiedzy
i umiejętności, które poprzez różnorodne formy działalności opiekuńczej bądź świadczenia pomocy powinny uczynić życie podopiecznego bardziej godnym i łatwiejszym.
Zakres działania asystenta osoby niepełnosprawnej dotyczy potrzeb zdrowotnych, psychicznych, zawodowych, społecznych i kulturalnych.
Adresaci:
Studia mają charakter kompetencyjny i adresowane są do osób pracujących z osobami niepełnosprawnymi w różnego typu ośrodkach i placówkach. Na studia zapraszamy także osoby, które codzienne życie dzielą z osobami o różnym stopniu niepełnosprawności.
Ramowy program:
- Biomedyczne podstawy opieki nad osobami niepełnosprawnymi
- Anatomia i fizjologia człowieka
- Zagadnienia medyczne
- Elementy psychoterapii i psychopatologii
- Psychospołeczne aspekty niepełnosprawności w rodzinie
- Elementy diagnostyki środowiskowej
- Pedagogika specjalna
- Prawne podstawy pomocy społecznej i ochrony zdrowia w Polsce
- Niepełnosprawny na rynku pracy
- Podstawy dietetyki
- Podstawy pielęgnowania człowieka
- Pierwsza pomoc
- Umiejętności wspomagające działalność asystenta osoby niepełnosprawnej
- Systemy komunikacji alternatywnej
- Komunikacja interpersonalna z osobą niepełnosprawną
- Zajęcia praktyczne
- Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia:
- Praca dyplomowa
- Obrona pracy – egzamin dyplomowy
Liczba godzin:190 godzin
Czas trwania studiów:2 semestry
Wychowanie do życia w rodzinie:
Cel studiów:
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji i przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych z przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie" w szkołach. Studia stwarzają możliwość do poszerzenia wiedzy z niezbędnych do prowadzenia zajęć dyscyplin. Oprócz przygotowania merytorycznego pozwalają na doskonalenie umiejętności metodycznych.
Adresaci studiów:
Słuchaczami Podyplomowych Studiów "Wychowanie do życia w rodzinie" mogą zostać absolwenci studiów magisterskich i licencjackich wszystkich specjalności kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich, zainteresowani uzyskaniem uprawnień do nauczania drugiego przedmiotu oraz podniesieniem kwalifikacji zawodowych.
Uzyskiwane uprawnienia:
Słuchacz uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu Wychowanie do Życia w ramach różnych jednostek oświatowych.
Program studiów:
Wprowadzenie do filozofii społecznej
Mechanizmy życia społecznego
Wstęp do prawa
Komunikacja społeczna
Zagadnienia biomedyczne
Zagadnienia seksuologiczne
Zagadnienia psychologiczno – pedagogiczne
Podstawy wychowania do życia w rodzinie
Wybrane problemy współczesnego świata
Dydaktyka wychowania do życia w rodzinie
Praktyki pedagogiczne
Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia:
Test z wybranych zagadnień programowych
Praca dyplomowa
Czas trwania studiów:3 semestry/ 350 godz.
Business English:
Cel:
- przygotowanie do funkcjonowania w anglojęzycznym środowisku biznesowym,
- przygotowanie anglistów do prowadzenia zajęć z Business English.
Adresaci:
- osoby aktywnie uczestniczące w działalności gospodarczej, których zakres obowiązków wymaga posługiwania się językiem angielskim,
- nauczyciele/lektorzy języka angielskiego zainteresowani prowadzeniem kursów Business English;
Ramowy program:
- Podstawy zarządzania (język polski)
- Podstawy marketingu (język polski)
- Podstawy finansów i bankowości (język polski)
- Business English – zarządzanie, marketing, bankowość, finanse, komunikacja, handel, rynek, dystrybucja, transport, produkcja, zatrudnienie, ochrona środowiska, ochrona konsumenta, struktura firmy, komunikacja międzykulturowa
- Business Writing
- Business Skills (konwersatorium)
- Język negocjacji i zebrań
- Język prezentacji
- Język dyskusji – case study
- Analiza tekstów biznesowo – prawniczych
- Wykłady w języku angielskim z zakresu: Zarządzania, Marketingu, Finansów i Bankowości, Prawa
Forma zaliczenia:
- Test z wybranych zagadnień programowych
- Praca dyplomowa
Liczba godzin:180
Czas trwania:2 semestry
Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej:
Cel studiów:
1. Metodyczne przygotowanie nauczycieli wychowania przedszkolnego i I etapu edukacyjnego (klas I-III szkoły podstawowej) do nauczania języka angielskiego.
1. Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie znajomości języka angielskiego oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych.
Adresaci:
Studia podyplomowe: „Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej” adresowane są do nauczycieli posiadających kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub szkołach podstawowych (klasy I-III) oraz znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym i zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji metodycznych do nauczania języka angielskiego na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (Young Learners) oraz podniesieniem znajomości języka angielskiego.
Korzyści dla uczestników studiów:
1. Zdobycie kwalifikacji metodycznych do prowadzenia zajęć języka angielskiego w przedszkolach oraz w I etapie edukacyjnym (w klasach I-III szkoły podstawowej)
2. Podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli jeśli dana osoba nie ma ukończonych studiów filologicznych, może uczyć języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III jeżeli spełnia trzy warunki:
a) posiada uprawnienia do pracy w przedszkolach lub klasach I-III (czyli np. ukończyła studia licencjackie lub magisterskie w zakresie wychowania przedszkolnego lub edukacji wczesnoszkolnej);
b) legitymuje się uznawanym przez MEN certyfikatem potwierdzającym znajomość języka angielskiego na poziomie B2 – np. certyfikat FCE na ocenę A lub B;
c) ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacji w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego.
Studia podyplomowe „Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej” pozwalają na spełnienie warunku c) rozporządzenia.
Dodatkowo w programie przewidziany jest blok przedmiotów realizowanych w języku angielskim pozwalający na podniesienie poziomu znajomości języka oraz zdobycie wiedzy o krajach anglojęzycznych:
-lektorat języka angielskiego rozwijający cztery sprawności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie,
-kurs gramatyki opisowej języka angielskiego (przedmiot realizowany w języku angielskim),
-treści cywilizacyjne: święta, obyczaje, tradycje, życie społeczne, sporty, geografia, ustrój obszaru anglojęzycznego (przedmiot realizowany w języku angielskim),
-metodyka nauczania (przedmiot realizowany w języku angielskim).
Sylwetki wykładowców:
Zajęcia na studiach podyplomowych „Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i w edukacji wczesnoszkolnej” prowadzone są w formie wykładów (w tym wykładów w języku angielskim) oraz zajęć warsztatowych (w języku angielskim) z wykorzystaniem najnowszych technik multimedialnych i materiałów stosowanych w nauczaniu języków obcych. Wykładowcy studiów są specjalistami w dziedzinie psychologii, pedagogiki, językoznawstwa oraz metodyki nauczania, posiadającymi wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego w grupie wiekowej Young learners.
Ramowy program nauczania:
1. Dydaktyka przedmiotu:
. Nauczanie języka angielskiego jako języka obcego.
. Elementy glottodydaktyki:
– podstawowe zagadnienia organizacji procesu nauczania języka obcego z uwzględnieniem czynnika wieku,
. Wybór treści i technik nauczania języka angielskiego:
– piosenki, gry i zabawy, storytelling, techniki plastyczne etc. i ich zastosowanie w nauczaniu języka angielskiego
. Przegląd dostępnych podręczników i metod do nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
2. Lektorat języka angielskiego
LISTENING (ćwiczenie rozumienia ze słuchu)
SPEAKING (ćwiczenie sprawności mówienia)
READING (czytanie)
WRITING (pisanie)
3. Gramatyka opisowa języka angielskiego:
Elementy fonetyki
Elementy morfologii
Elementy składni
4. Wiedza o krajach anglojęzycznych
Tradycje, święta i obyczaje krajów anglojęzycznych
Elementy życia społecznego, geografii, literatury, historii etc.
5. Praktyka
Forma zaliczenia:
Praca dyplomowa.
Egzamin dyplomowy.
Czas trwania studiów:3 semestry
Liczba godzin:360
CENNIK:
cennik (*.doc)
Do POBRANIA:
formularz zgłoszeniowy (*.doc)
PLAN ZAJĘĆ:
Po zakończeniu procesu rekrutacyjnego zostanie przedstawiony studentom plan zajęć.