SPECYFIKA PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD
22 sierpnia 2006
Forma Szkolenie
Odbiorcy
nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli pracujący w szkołach każdego stopnia oraz pedagodzy szkolni, a także osoby pracujących
w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach socjoterapeutycznych, terapeutycznych i innych placówkach
o podobnym charakterze, np placówkach resocjalizacyjnych, ośrodkach szkolno -wychowawczych.
Cel
przygotowanie do pracy z dziećmi nadpobudliwymi, poznanie istniejących narzędzi diagnozy ADHD u dziecka, poznanie procedur medycznych towarzyszących diagnozie psych. – ped., planowanie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych dla dziecka i adolescenta z ADHD, metody postępowania z dzieckiem z ADHD na tle klasy(w środowisku rówieśniczym), wspomaganie działań wychowawczych rodziców
Treści programowe
Podstawy teoretyczne- zagadnienia wprowadzające w temat
Przyczyny powstawania zaburzeń zdrowia psychicznego dzieci.
Nadpobudliwość psychoruchowa – charakterystyka zaburzenia.
Cechy i przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci.
Objawy nadpobudliwości psychoruchowej.
Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne,
Wskazówki dla nauczycieli pracujących z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową
Prezentacja testu pozwalającego identyfikować nadpobudliwość psychoruchową ADHD u dzieci
Liczba godzin
20 godzin
Terminy i miejsce realizacji
Szkolenie odbędzie się w siedzibie Ośrodka w terminie ustalonym wspólnie z uczestnikami.
Świadectwo
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Koszt